Ученици IV-4 у посјети Дјечијој библиотеци у Борику

Ученици IV-4 су 27. новембра посјетили Дјечију библиотеку у Борику. Угодном шетњом ка Борику, ученици су заједно са учитељем Немањом Вукановићем правили три краће паузе за вријеме којих су утврдили своје теоријско знање стечено на часовима природе и друштва, српског језика и ВРОЗ-а.

Прва пауза направљена је код Економског факултета гдје су ученици поновили стечена знања о установама. Упознали су зграде оближњих факултета, као и Студентског центра “Никола Тесла”. У дворишту факултета су препознали листопадно и зимзелено (четинарско) дрвеће, те идентификовали разлике међу њима.

Лаганом шетњом су дошли до Венеција моста, гдје су направили другу паузу. Окрећући се ка смјеру протока ријеке, ученици су именовали објекте који се налазе на лијевој и десној обали Врбаса. Посматрали су Врбас у свом средњем току, који умјереном брзином пролази кроз Бањалучку котлину све до Лијевча поља гдје се улива у ријеку Саву. Уочили су Јеврејски културни центар “Арие Ливне”. Тако је створен погодан тренутак да се каже нешто више о етничким групама Републике Српске, становништву и народним обичајима, као и улози културних установа за становништво једног града па и шире. Ученици су поновили правила писања назива установа тако што су откривали њихове називе истакнуте на видљивим мјестима.

Сљедећа пауза је направљена код Основне школе “Бранко Ћопић” и Предшколске установе “Плави чуперак”. Ученици су саслушали у чему се огледа улога просвјетних установа за једно друштво. Са истог мјеста су систематизована сазнања о теми саобраћаја, гдје су ученици уочавали: коловоз, тротоар, ивичњак, пјешачки прелаз, стазу за пјешаке и бициклисте, те саобраћајне знакове које су дужни познавати као учесници у саобраћају.

Прилазећи Дјечијој библиотеци заједно смо указивали на значај лијепог понашања у установама културе. Одмах по доласку ријеч добродошлице упутила је библиотекарка мр Александра Чворовић. Окружени шаренилом књига, упознала их је са начином рада и функционисањем библиотеке, просторијама које су на располагању посјетиоцима, услугама и активностима у библиотеци. Богат књижни фонд библиотеке подразумијева како лектире, уџбенике, рјечнике и енциклопедије које прате наставне и образовне програме; тако и популарну дјечију белетристику, књиге за забаву и слободно вријеме али и за шира самостална истраживања. Ученици су сазнали и резултате неких истраживања који су потврдили чињеницу да свакодневним читањем у трајању од 20 минута унапређујемо наше интелектуалне способности, а купујући књиге и стварајући сопствену библиотеку јављају се шансе за већи ниво образованости у будућности. Ученици су имали прилику постављати питања и разгледати књиге. Упознали су се и са тиме ко може радити у библиотеци и шта је потребно да би неко постао библиотекар, те у чему се огледа разлика између школских и јавних (народних) библиотека.

Након угодног предавања услиједила је радионица под називом “Упознајмо себе”. Циљ радионице је да учи дјецу асертивном понашању, рјешавању проблема, јачању самопоуздања, самопоштовању и љубави.

This entry was posted in Кутак за наставнике, Кутак за родитеље, Кутак за ученике. Bookmark the permalink.