О ПРОДУЖЕНОМ БОРАВКУ
Један од начина да школа задовољи захтјеве савременог образовања и да у потпуности оствари и реализује своје циљеве јесте промјена у организацији и начину рада у смислу проширивања своје дјелатности на продужени боравак.
Продужени боравак је проширени програм који школа рјешењем Министарства може организовати током извођења наставе. Савремени начин живота наметнуо је дуже радно вријеме и онемогућио родитељима цјелодневну бригу над дјецом и квалитетно употпуњавање слободног времена.
Продужени боравак се организује тако да један дио ученика, прије или послије редовне наставе, борави у школи и под руководством водитеља продуженог боравка систематски и плански се припрема за наставу и организовано проводи своје слободно вријеме. На тај начин школа јача своју васпитну и образовну улогу, а тиме у великој мјери доприноси развоју позитивне, свестране личности код ученика.
Издвојићемо неке циљеве продуженог боравка:
- цјеловит и хармоничан, индивидуалним потребама, интересима и могућностима прилагођен развој интелектуалних, социјално-емоционалних, моралних, радних и физичких потенцијала и способности дјетета до личног максимума,
- развој стваралачког, креативног и критичког мишљења,
- развој комуникацијских способности,
- развој свијести о потреби и начинима чувања здравља,
- оспособљавање са самостално и самоиницијативно стицање сазнања,
- развијање и његовање основних моралних вриједности, ставова и односа.
Издвојићемо неколико кључних подручја развоја, а то су:
- когнитивни, емоционални, социјални и психолошки развој,
- процес социјализације,
- основи језичко-комуникацијске, математичко-логичке и научно-технолошке писмености,
- културно умјетничко подручје,
- игра, спорт и рекреација.
Цјелокупни васпитно-образовни рад заснивамо на индивидуалним карактеристикама дјетета и педагошким начелима учења: митивацији и дјететовој природној знатижељи, постојећем дјечијем знању и искуству, тренутном окружењу ученика које осигурава контекст учења, интерактивним методама и методама откривања, итд.
Дужности родитеља чија дјеца похађају продужени боравак су:
- финансирање дијела трошкова – храна, за родитеље чија се дјеца хране у продуженом боравку,
- поштовање одредби уговора,
- правовремено обавјештавање учитеља о одсутности дјетета ради планирања исхране,
- редовна размјена информација са учитељима,
- присуствовање родитељским састанцима.
У нашој школи продужени боравак се организује за дјецу првог и другог разреда и то у хомогеним групама.
Дневни распоред рада дефинишу водитељи продуженог боравка сходно узрасту ученика и њиховим тренутним потребама и интересовањима.
Погледајте фотографије из наших продужених боравака!