О продуженом боравку

О ПРОДУЖЕНОМ БОРАВКУ

Један од начина да школа задовољи захтјеве савременог образовања и да у потпуности оствари и реализује своје циљеве јесте промјена у организацији и начину рада у смислу проширивања своје дјелатности на продужени боравак.

Продужени боравак као необавезни облик непосредног васпитно-образовног рада, који се проводи изван редовне наставе, осим што задовољава савремене захтјеве курикулума има значајну васпитну, здравствену и социјалну вриједност. Савремени начин живота наметнуо је дуже радно вријеме и онемогућио родитељима цјелодневну бригу над дјецом и квалитетно употпуњавање слободног времена.

Продужени боравак представља проширену васпитно-образовну дјелатност школе, гдје један дио ученика, прије или послије редовне наставе, борави у школи и под руководством учитеља и стручних сарадника систематски и плански се припрема за наставу и организовано проводи своје слободно вријеме. На тај начин школа јача своју васпитну и образовну улогу, а тиме у великој мјери доприноси развоју позитивне, свестране личности код ученика.

Издвојићемо неке циљеве продуженог боравка:

  • цјеловит и хармоничан, индивидуалним потребама, интересима и могућностима прилагођен развој интелектуалних, социјално-емоционалних, моралних, радних и физичких потенцијала и способности дјетета до личног максимума,
  • развој стваралачког, креативног и критичког мишљења,
  • развој комуникацијских способности,
  • развој свијести о потреби и начинима чувања здравља,
  • оспособљавање са самостално и самоиницијативно стицање сазнања,
  • развијање и његовање основних моралних вриједности, ставова и односа.

 

Издвојићемо неколико кључних подручја развоја, а то су:

  • когнитивни, емоционални, социјални и психолошки развој,
  • процес социјализације,
  • основи језичко-комуникацијске, математичко-логичке и научно-технолошке писмености,
  • културно умјетничко подручје,
  • игра, спорт и рекреација.

 

Цјелокупни васпитно-образовни рад заснивамо на индивидуалним карактеристикама дјетета и педагошким начелима учења: митивацији и дјететовој природној знатижељи, постојећем дјечијем знању и искуству, тренутном окружењу ученика које осигурава контекст учења, интерактивним методама и методама откривања,  итд.

Дужности родитеља чија дјеца похађају продужени боравак су:

  • финансирање дијела трошкова – храна, за родитеље чија се дјеца хране у продуженом боравку,
  • поштовање одредби уговора,
  • правовремено обавјештавање учитеља о одсутности дјетета ради планирања исхране,
  • редовна размјена информација са учитељима,
  • присуствовање родитељским састанцима.

 

У нашој школи продужени боравак се организује за дјецу прве тријаде (први, други и трећи разред) и то у хомогеним групама.

Дневни распоред рада дефинишу водитељи продуженог боравка сходно узрасту ученика и њиховим тренутним потребама и интересовањима.